Mesoheros ornatus dříve "Cichlasoma" ornatum
Popis: Regan 1905
Výskyt: Jižní Amerika - jihozápadní Kolumbie (Rio Patia) a severozápadní Ekvádor (Rio Durango , Rio St. Javier)
Uváděná max. velikost: samec 25 - 32cm
pH: 7,0 - 7,6
Teplota: 24 - 28°C
Potrava: převážně masožravec - v žaludcích ulovených ryb byly nalezeny převážně ulity vodních plžů a zbytky vodního hmyzu všeho druhu
- Tolik z nemnohých informací na netu
------------------------------------------------------------------------------------------------------
V únoru jsem neudržel na uzdě svoji zvědavost po těchto nádherných rybách , po kterých pokukuju a studuju údaje už cca rok .
Objednal jsem si je z Německa od Glasera a přes p. Kudrnu jsem si nechal dovézt 4ks . Byly udávané jako WF (odchyt Kolumbie) . Při jejich ceně se p. Kudrnovi nechtělo je posílat ČD Kurýrem , ani se mu nedivím kvůli případnému úhynu při přepravě nebo při jiné situaci a následném řešení reklamace . Naštěstí se s ním dá slušně domluvit a nabídl mi že při plánované rozvážce ryb po ČR je schopen se ke mě přiblížit a ryby mi předá osobně . Co čert nechtěl , měl cestu do Ústí nad Orlicí což je pro mě cca 13km od baráku takže co víc si přát . ve smluvený čas večer jsme se v Ústí sešli a ryby mi předal - vše v absolutním pořádku . Tímto mu ještě jednou děkuju